Методична скринька

 


Назва прийому: «Виправ помилку»

Мета застосування прийому: повторити та закріпити вивчений раніше учбовий матеріал, розвивати спостережливість дітей, зацікавити учнів навчальним матеріалом.

Етап уроку, де застосовується прийом: актуалізація опорних знань, закріплення знань, умінь і навичок.

Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому:

На екран проектується речення, у якому допущена помилка. Учням потрібно її знайти та виправити. Коли учні визначають, яке слово є неправильним, на екрані воно спочатку виділяється іншим кольором, закреслюється, або підкреслюється рисочкою, а потім з’являється слайд, на якому вже надруковане речення без помилок. Завдання учням можна ускладнити, допустивши в реченні кілька помилок.

Наприклад: Вікентій Хвойка – першовідкривач роменської культури.

Правильний варіант: Вікентій Хвойка – першовідкривач трипільської культури.

Назва історико-етнографічного району Слобожанщина походить від назви рослини «лобода».

Правильний варіант: Назва історико-етнографічного району Слобожанщина походить від назви поселень «слобода».

Обладнання, яке використовується: мультимедійна презентація, проектор, ноутбук.

Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 4-5 хвилин.


Назва прийому: «Криптограма»

Мета застосування прийому: у «прихованій формі» подати певну інформацію, щоб зацікавити учнів навчальним матеріалом, сприяти кращому засвоєнню учбового матеріалу; в ігровій формі перевірити рівень засвоєння учнями імен, назв, понять тощо.

Етап уроку, де застосовується прийом: мотивація навчальної діяльності учнів; закріплення знань, умінь і навичок.

Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому:

На екрані з’являється зашифрований запис, учні мають за допомогою певного ключа його розшифрувати. Найчастіше використовую такий ключ: порядковий номер літери в українському алфавіті відповідає зашифрованій літері. Але завдання можна ускладнити: зашифрувати ціле речення, вислів тощо. Для учнів більш старшого віку пропоную спочатку знайти ключ до шифру: спочатку учні мають правильно дати відповіді на питання, записати замість цифр літери, а потім, знаючи під якою цифрою зашифрована певна літера, вирішити основне завдання.

Обладнання, яке використовується: дошка; мультимедійна презентація, проектор, ноутбук.

Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 1-5 хвилин (залежить від складності завдання).

Прийоми, які унаочнюю в презентації

 Назва прийому: «Анаграма»

Мета застосування прийому: повторити та закріпити знання з теми, розвивати вміння чітко, точно висловлювати власні думки.

Етап уроку, де застосовується прийом: закріплення знань, умінь і навичок.

Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому:

На екрані з’являються літери. Учням потрібно із запропонованих літер скласти слова та пояснити їх значення.

Обладнання, яке використовується: дошка; мультимедійна презентація,  проектор, ноутбук.

Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 3-4 хвилини (залежить від кількості запропонованих слів).


Назва прийому: «Чорна скринька»

Мета застосування прийому: розвивати вміння використовувати знання для вирішення нестандартних ситуацій, активізувати пізнавальну діяльність учнів.

Етап уроку, де застосовується прийом: мотивація навчальної діяльності учнів, закріплення знань, умінь і навичок.

Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому:

На екрані міститься опис того, що розміщено в «чорній скриньці». Учні мають це з’ясувати.

Обладнання, яке використовується: дошка; мультимедійна презентація,  проектор, ноутбук.

Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 1-2 хвилини на визначення того, що знаходиться в одній «скриньці».


Назва прийому: «Продовжіть речення»

Мета застосування прийому: повторити матеріал, який вивчили раніше, відкоригувати неточності, заповнити прогалини в знаннях, які мають учні.

Етап уроку, де застосовується прийом: актуалізація опорних знань, закріплення знань, умінь і навичок.

Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому:

Учням пропонуються речення, у якому пропущене слово або кілька слів. Названі учнями слова з’являються на екрані.

Обладнання, яке використовується: мультимедійна презентація,  проектор, ноутбук.

Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 3-4 хвилини.


Назва прийому: «Знайди зайве»

 Мета застосування прийому:  повторити та закріпити вивчений раніше учбовий матеріал, сприяти кращому його засвоєнню, розвивати уміння встановлювати логічні зв’язки, пояснювати свою думку, аргументувати її, зацікавити учнів навчальним матеріалом.

Етап уроку, де застосовується прийом: актуалізація опорних знань, закріплення знань, умінь і навичок.

Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому:

На екран проектуються ілюстрації, портрети, окремі написи. Учні мають пов’язати ті світлини, які мають між собою логічний зв'язок, пояснити його. У підсумку виокремити зайву світлину або напис.

Обладнання, яке використовується: дошка; мультимедійна презентація,  проектор, ноутбук.

Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 2-3 хвилин (залежить від кількості запропонованих завдань).


Назва прийому: «Галерея портретів»

Мета застосування прийому: пригадати, повторити імена та зображення відомих діячів, підготовка до ЗНО.

Етап уроку, де застосовується прийом: актуалізація опорних знань, закріплення знань, умінь і навичок.

Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому:

На екран проектуються портрети відомих діячів. «У галереї з невідомих причин зникли всі написи під картинами. Допоможіть відновити втрачене». Завдання можна ускладнити, продемонструвавши фрагмент зображення відомого діяча (наприклад, закрити обличчя, відкритими залишити тільки одяг, руки, зачіску).

Обладнання, яке використовується: дошка; мультимедійна презентація,  проектор, ноутбук.

 Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 2-3 хвилин (залежить від кількості запропонованих портретів).


Назва прийому: «Співвіднесіть»

Мета застосування прийому: повторити матеріал теми, розвивати увагу, логічне мислення, підтримати зацікавленість навчальним матеріалом.

Етап уроку, де застосовується прийом: актуалізація опорних знань, вивчення нового матеріалу,  закріплення знань, умінь і навичок.

Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому:

Учням потрібно співвіднести інформацію: дату й подію, особу та її діяння, особу та слова, сказані нею, посадовця та опис його обов’язків тощо. Перевагою використання презентації є те, що учні правильні відповіді побачать на екрані. Це допоможе тим, хто не довчив матеріал, заповнити прогалини. 

Обладнання, яке використовується: мультимедійна презентація,  проектор, ноутбук.

Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 3-4 хвилини.


Назва прийому: «Логічний ланцюжок»

Мета застосування прийому: повторити  раніше вивчений матеріал теми, розвивати уміння встановлювати логічні зв’язки, пояснювати свою думку, аргументувати її, зацікавити учнів навчальним матеріалом.

Етап уроку, де застосовується прийом: актуалізація опорних знань, закріплення знань, умінь і навичок.

Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому:

Учні мають установити й пояснити логічний зв'язок між запропонованими учням, наприклад, портретами, датами, діяннями тощо.

Обладнання, яке використовується: мультимедійна презентація,  проектор, ноутбук.

Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 3-4 хвилини.


Назва прийому: «Задачі Хроноса»

Мета застосування прийому: формувати хронологічну компетентність, розвивати логічне мислення.

Етап уроку, де застосовується прийом: актуалізація опорних знань, вивчення нового матеріалу,  закріплення знань, умінь і навичок.

Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому:

учням пропонується вирішити хронологічну задачу  (на встановлення віддаленості  події від сьогодення, одна від одної тощо). Учні вголос проговорюють правильне оформлення задачі, рішення, синхронно з їх  правильними  відповідями  на екрані з’являються відповідні записи.

Аналогічно оформлюються задачі щодо встановлення за роком століття, тисячоліття тощо.

Обладнання, яке використовується: мультимедійна презентація,  проектор, ноутбук.

Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 2-3 хвилини.


Назва прийому: «Загадкова карта»

Мета застосування прийому: формувати просторову компетентність, розвивати логічне мислення, уміння застосовувати набуті знання для вирішення поставлених задач.

Етап уроку, де застосовується прийом: актуалізація опорних знань, закріплення знань, умінь і навичок.

Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому:

На контурній карті нанесені певні позначки (наприклад, прокладений маршрут експедиції), учням потрібно пояснити позначене. Завдання  ускладнюється, якщо додатково запропонувати учням добрати з переліку слова,  за допомогою яких можна розповісти про цю подію.

Обладнання, яке використовується: мультимедійна презентація,  проектор, ноутбук.

Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 3-4 хвилини.

Передрук інформації із сайту заохочується за умови
посилання (гіперпосилання) на цей сайт